środa, 25 września 2013

Jak myć włosy?

Hej!:)

Dzisiaj post o myciu włosów. Ta najbardziej podstawowa czynność wydaję mi się jedną z najważniejszych. Źle oczyszczone włosy pomimo odżywek i olei nie będą wyglądały dobrze.

Szampony można podzielić na:
  • szampony z sls 
  • szampony bez sls 
Ja nie jestem wielkim przeciwnikiem SLS, nie robi mi on krzywdy, za to nie lubię jeśli szampon ma w sobie silikony. Szczerze mówiąc nie przywiązuję dużej wagi do szamponu i też nie wymagam zbyt wiele. Dobry szampon musi być lekki i po prostu myć :) Nie oczękuję wygładzenia, zmiękczenia bo od tego są odżywki.
Używałam m.in Nivea Hydro Care i Pantene Aqua Light. Oba szampony zawierają SLS ale tak jak mówiłam mi to nie przeszkadza.

Jeśli chce bardziej oczyścić włosy używam szamponu piwnego z Barwy. Po tym szamponie moje włosy aż skrzypią, mam wrażenie, że po takim porządnym oczyszczeniu maski czy oleje lepiej działają. Oczywiście robię to nie częściej niż raz na tydzień.

Wiem, że wiele osób nie używa w ogóle szamponow z SLS, zastępując je np. szamponami dla dzieci (np. Babydream czy Hipp). Do tego sposobu mycia nie jestem przekonana mimo, że wiem iż taka metoda ma wielu zwolenników. Dla osób, które mają delikatną skórę głowy takie szampony mogą być idealne, ja takich problemów nie mam.  Nie znaczy to, że nie zamierzam spróbować :)

Mój codzienny rytuał mycia:

1. Moczę włosy i nakładam trochę lekkiej odżywki, która byłaby za słaba jako odżywka wyjściowa. (polecam głównie odżywki z Mrs Potters).
2. Myję włosy szamponem. (teraz kokosowym z Balei)
3. Nakładam odżywkę d/s, trzymam z 3-4 minuty.
4. Płuczę, gdy włosy są już czyste na koniec polewam je zimną wodą (żeby zamknąć łuski)
5. Zawijam włosy w ręcznik ale dosłownie na max 5 minut.
6. Nakładam na całą długość odżywkę b/s (polecam odżywki z Joanny), nakładam serum/olejek na końcówki, w skórę głowy wcieram Jantar.

Co jest według mnie ważne:
  • dobry szampon to podstawa, totalną tragedią są dla mnie szampony 2in1
  • ostatnie płukanie powinno być chłodną/zimną wodą (łuski włosa zamykają się, włosy są bardziej wygładzone)
  • nie należy zbyt długo trzymac włosów pod ręcznikiem (włosy się parzą, łuski się otwierają) - oczywiście jeśli akurat mamy maseczkę, trzymanie włosów w turbanie jest jak najbardziej wskazane :)
  • po myciu nie należy włosów trzeć ręcznikiem, takie coś bardzo je niszczy i łamie
  • nie powinno się czesać całkiem mokrych włosów (chyba, że mamy włosy kręcone), ale ja po nałożeniu odżywki b/s gdy są już mniej mokre czasem je rozczesuje

Wczoraj postanowiłam trochę zmoduyfikowac mój codzienny rytuał mycia i w końcu odważyłam się umyć włosy odżywką (cała reszta pozostała bez zmian). Nie wiem czy to moje niechętne nastawienie do tego sposobu mycia czy rzeczywiście to nie dla mnie ale nie byłam zadowolona z efektu. Miałam wrażenie, że włosy są niedomyte, odstają mi bardziej niż zwykle a jednocześnie są bardzo przyklapnięte. Mycie odżywką nadaje się głównie dla kręconowłosych ale wiem, że prostowłose lub falowane też chwalą sobie odżywkę zamiast szamponu. Ja pozostane jednak przy zwyczajnym szamponie :)

Tutaj wczorajsze włosy po myciu odżywką, nie wiem czy to efekt mycia czy po prostu gorszy dzień.

chyba moje włosy miały bardzo gorszy dzień ;/


A Wy czym myjecie włosy? :)

P.S. Byłam dziś u fryzjera! Nagła decyzja ale jestem zadowolona :)


Jednak dodałam też konto na facebooku, Marigoldds na facebooku - zapraszam :)


Nadal zachęcam do wypełniania ANKIETY z postu poniżej :) Wszystkie Wasze sugestie są dla mnie ważne.

Ktoś w ankiecie zadał mi pytanie jak zrobiłam zakładki np 'o mnie'. To bardzo proste:projekt -> strony -> nowa strona. Dalej już jest wszystko jasne :)

6 komentarzy:

  1. świetne porady :D
    http://fotografia-cytrus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja zawsze używam szamponu fructis i jestem zadowolona :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.
    Na moim blogu odbywa się konkurs - http://pannapatrycja.blogspot.com/.
    Do wygrania wiele nagród, warto spróbować!
    Zachęcam do wzięcia udziału, pozdrawiam cieplutko, Panna Patrycja. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Tak, nie wyobrażam sobie inaczej. Na drugi dzień po myciu mam włosy przyklepane u nasady i puszyste na końcach, okropnie to wygląda.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...